לימודי תורה- הקרבת קורבנות.

לימודי תורה- לפי נושאים- החרב המתהפכת.

לימודי תורה- מי הוא יהודי ומי היא יהודיה.

לימודי תורה- כהנים.

לימודי תורה- משלים.

לימודי תורה- משפט.

לימודי תורה- הקרבת קורבנות.

לימודי תורה- משילות.

לימודי תורה- משך- ירושה- ירושת הארץ.

לימודי תורה- מועדים.

לימודי תורה- עבדות.

לימודי תורה- כלכלה.

לימודי תורה- נשים.

לימודי תורה- משפחה.

החרב המתהפכת- כללי.

וְאִ֗ישׁ כִּֽי-יַקְרִ֤יב זֶֽבַח-שְׁלָמִים֙ לַֽיהֹוָ֔ה לְפַלֵּא-נֶ֨דֶר֙ א֣וֹ לִנְדָבָ֔ה בַּבָּקָ֖ר א֣וֹ בַצֹּ֑אן תָּמִ֤ים יִֽהְיֶה֙ לְרָצ֔וֹן כָּל-מ֖וּם לֹ֥א יִֽהְיֶה-בּֽוֹ: עַוֶּרֶת֩ א֨וֹ שָׁב֜וּר אֽוֹ-חָר֣וּץ אֽוֹ-יַבֶּ֗לֶת א֤וֹ גָרָב֙ א֣וֹ יַלֶּ֔פֶת לֹֽא-תַקְרִ֥יבוּ אֵ֖לֶּה לַֽיהוָֹ֑ה וְאִשֶּׁ֗ה לֹֽא-תִתְּנ֥וּ מֵהֶ֛ם עַל-הַמִּזְבֵּ֖חַ לַֽיהוָֹֽה: וְשׁ֥וֹר וָשֶׂ֖ה שָׂר֣וּעַ וְקָל֑וּט נְדָבָה֙ תַּֽעֲשֶׂ֣ה אֹת֔וֹ וּלְנֵ֖דֶר לֹ֥א יֵֽרָצֶֽה: וּמָע֤וּךְ וְכָתוּת֙ וְנָת֣וּק וְכָר֔וּת לֹ֥א תַקְרִ֖יבוּ לַֽיהוָֹ֑ה וּֽבְאַרְצְכֶ֖ם לֹ֥א תַֽעֲשֽׂוּ: וּמִיַּ֣ד בֶּן-נֵכָ֗ר לֹ֥א תַקְרִ֛יבוּ אֶת-לֶ֥חֶם אֱלֹֽהֵיכֶ֖ם מִכָּל-אֵ֑לֶּה כִּ֣י מָשְׁחָתָ֤ם בָּהֶם֙ מ֣וּם בָּ֔ם לֹ֥א יֵֽרָצ֖וּ לָכֶֽם: וַיְדַבֵּ֥ר יְהוָֹ֖ה אֶל-מֹשֶׁ֥ה לֵּאמֹֽר:

אני טוענת שהיו אמהות ששלחו את ילדיהן ביום שרב לבית הספר עם סנדלים וגרביים יען כי בארצות נכר הן עשו זאת כדי שלא יקריבו את ילדיהן בעולם שממשיל צאן אדם לצאן בהמות, והן המשיכו לעשות זאת לאחר ההגעה לארץ כי הן חשבו שיש את הסכנה הזאת גם בארץ שהוריש בורא עולם לעם ישראל ולא לארופאים.

בכל מקרה, יש אנשים שישמחו שיש להם מום בארץ שממשילה את צאן האדם לצאן בהמות ומקריבה בני אדם לחטאת.

מום.

וּמִיַּ֣ד בֶּן-נֵכָ֗ר לֹ֥א תַקְרִ֛יבוּ אֶת-לֶ֥חֶם אֱלֹֽהֵיכֶ֖ם מִכָּל-אֵ֑לֶּה כִּ֣י מָשְׁחָתָ֤ם בָּהֶם֙ מ֣וּם בָּ֔ם לֹ֥א יֵֽרָצ֖וּ לָכֶֽם:

שמה לא תעבור.

זֹאת הַתּוֹרָה לָֽעֹלָה לַמִּנְחָה וְלַֽחַטָּאת וְלָֽאָשָׁם וְלַמִּלּוּאִים וּלְזֶבַח הַשְּׁלָמִֽים: ויקרא.להזכירכם המלה מילואים מיוחסת לקורבנות.

תחשבו על הדבר בהקשר של יום כיפור שהקצינים לא התריעו שמלחמה בפתח.

בגין אמר סובבני  בכחש בהקשר למלחמת לבנון.

סְבָבֻנִי בְכַחַשׁ אֶפְרַיִם וּבְמִרְמָה בֵּית יִשְׂרָאֵל וִיהוּדָה עֹד רָד עִם אֵל וְעִם קְדוֹשִׁים נֶאֱמָן: הושע.

כְּנַעַן בְּיָדוֹ מֹאזְנֵי מִרְמָה לַעֲשֹׁק אָהֵב: וַיֹּאמֶר אֶפְרַיִם אַךְ עָשַׁרְתִּי מָצָאתִי אוֹן לִי כָּל יְגִיעַי לֹא יִמְצְאוּ לִי עָוֹן אֲשֶׁר חֵטְא: הושע.

כנען מקריב אדם לחטאיו.

וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ: וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים: וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים: תהלים.

אלטלנה- נדנדה.

העשיר עולה על הנדנדנה עם העני ועולה ממנו.

הַצְּבִי יִשְׂרָאֵל עַל בָּמוֹתֶיךָ חָלָל אֵיךְ נָפְלוּ גִבּוֹרִים: אַל תַּגִּידוּ בְגַת אַל תְּבַשְּׂרוּ בְּחוּצֹת אַשְׁקְלוֹן פֶּן תִּשְׂמַחְנָה בְּנוֹת פְּלִשְׁתִּים פֶּן תַּעֲלֹזְנָה בְּנוֹת הָעֲרֵלִים: הָרֵי בַגִּלְבֹּעַ אַל טַל וְאַל מָטָר עֲלֵיכֶם וּשְׂדֵי תְרוּמֹת כִּי שָׁם נִגְעַל מָגֵן גִּבּוֹרִים מָגֵן שָׁאוּל בְּלִי מָשִׁיחַ בַּשָּׁמֶן: שמואל.

 גזול פסח וחולה.

וַאֲמַרְתֶּם הִנֵּה מַתְּלָאָה וְהִפַּחְתֶּם אוֹתוֹ אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת וַהֲבֵאתֶם גָּזוּל וְאֶת הַפִּסֵּחַ וְאֶת הַחוֹלֶה וַהֲבֵאתֶם אֶת הַמִּנְחָה הַאֶרְצֶה אוֹתָהּ מִיֶּדְכֶם אָמַר יְהוָה:

גָּזוּל וְאֶת הַפִּסֵּחַ וְאֶת הַחוֹלֶה

אתה נלעג שאתה רוצה להקריב כבש או עז שגנבת וכבש או עז פגום שאין לך צורך בו..

שאתה מבקש להקריב את אלה שלא מניבים לך או שלא שילמת בעבורם כסף, אתה לא מקריב.

לנוכח הידיעה שהאשכנזים קראו לנו שווערצע חייעז, אני טוענת שאם האשכנזים הקריבו מהילדים שהם גזלו מהעדה התימנית זה קורבן גזול על כל מה שמשתמע מכך. להזכירך בני העדה התימנית לא מכרו את ילדיהם , האשכנזים גזלו אותם מהם.

אסורה ומותרת.

כֹּה אָמַר יְהוָה עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי יִשְׂרָאֵל וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ עַל-מִכְרָם בַּכֶּסֶף צַדִּיק וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָֽיִם: עמוס.

משמע אם אתה משבטי ישראל כשאתם מוכרים צידקה של אדם  אתם יוצאים מחוץ לישראל, גם מבית אביך, ואין לך דרך חזרה לישראל על פי דבר קדוש ישראל ויוצרו. אם אתה מחוץ לישראל, אין לך אישור להמשיך למכור מישראל כבן משפחת ישראל או כבן משפחת השבט אליו אתה משתייך. אתה מחוץ למשפחה גם במובן הרוחני. אתה מחוץ לפיקודי ישראל מחוץ לתפקיד שיעד לך הבורא שבחר בישראל  ישראל ככהן לעמים ושבט הלוי ככהן לישראל על פי דבר בורא עולם. להזכירך כהן הוא הפקוד להקרבת קורבנות.

אחרי הקרבתו של ישוע שנאמר שצידקתו והקרבתו כיפרה על חיטאי האנושות, עם ישראל יצא לגלות.

אישור חתימה- שבירת קסם.

ידוע לכל שבורא עולם הוא אבי יתומים ודין אלמנות, כך שברור לכל שאח גדול או דוד לא תופס את מקום האב לאחר מות האב.

משמע, לאח או לדוד אין אישור מסירה או מכירה. ולא רק בעת יתמות.

העובדה שאחי יוסף מכרו אותו לא מעידה שיש להם אישור לדבר, אחי יוסף חטפו אותו ומכרו אותו. הקונה לא קנה זכות קניין על יוסף, מכירה כזאת היא אינה הקרבת יוסף. למכירה מסוג מכירתו של יוסף אין אישור לפעולת המרה.

הרה אוון וילד שווא.

חשוב שנבין,
בעת שאתה מבקש תיקון כללי, זה תיקון כללי על כל מה שמשתמע מכך.
אם אתה חונן את גליא מאור, שרי אריסון, בני שטיינמץ על חטאיהם בארצות נכר, אתה צריך לשחרר את רוזנשטיין, אם אתה מקרבן אדם לאנשי דמים כמו הומואים ואישים השוכבים עםבעולת בעל, אם אתה חונן חוטאים בחטאי עושק, אם אתה חונן חוטאים בחטאי תרופות/לא תרופות,
אתה מחוייב במסגרת התיקון הכללי לשחרר את כל האסורי בבתי הכלא בישראל כולל, אסירים בטחונים, כולל יגאל עמיר, כולל הבחור שהרג את הבחור מחוות גלעד, כולל הבחור שהתנגד למצעד הגאווה בירושלים ויושב בכלא. כולל הבחור שהוריד את מזרחי מהמשטרה.
כמו שאמרתם עם ישוע, שהקרבתו כיפרה על כל חיטאי האנושות,  אם האנשים האלה לא ישוחררו לבתיהם, זה לא תיקון כללי. ומשכך, לא תיקון.
.

לֹא יִֽהְיֶה לְךָ בְּבֵֽיתְךָ אֵיפָה וְאֵיפָה גְּדוֹלָה וּקְטַנָּֽה: דברים.

קרבן “כשר”.

כֹּ֛ל אֲשֶׁר-בּ֥וֹ מ֖וּם לֹ֣א תַקְרִ֑יבוּ כִּי-לֹ֥א לְרָצ֖וֹן יִהְיֶ֥ה לָכֶֽם: ויקרא.

ברור לכל שבעת שאתה ממשיל צאן אדם לבהמות, אתה לא יכול להקריב, אדם, איש, אישה, זכר, נקבה, שיש להם מום על מדרגות ה- ASTALOT בפירמידה של הטייקון, למען הטייקון.

אין צורך בשעיר לעזאזל- שבירת קסם.

תראה,

שמקריבים אדם כשעיר לעזאזל אז יש התוודות על חטאים קבל עם ועדה, אם העם מוכן להעמיד מטעמו שעיר לעזאזל בעת תיקון כללי לטובת אנשים שנתנו שוחד לשרים ועשקו את העם, וחטאו לעם הרבה מאוד חטאים, העם למעשה מאשר לך את הכסף שקיבלת שלא כחוק ומשכך אתה לא נחשב לחוטא שהמדינה נתנה לך כסף מכספי המיסים. ומשכך אין צורך להקריב שעיר לעזאזל. אתה לא נחשב לחוטא אם האדם שחטאת לו, סולח לך ולא דורש את הכסף בחזרה.

הקופה שלך, טייקון. תעשה מה בא לך. יש לך גם אישור לשלם שכר עוני לאדם עובד. זה בסדר העובדים מסכימים. טוב להם. כמשל:

וְאִם אָמֹר יֹאמַר הָעֶבֶד אָהַבְתִּי אֶת אֲדֹנִי אֶת אִשְׁתִּי וְאֶת בָּנָי לֹא אֵצֵא חָפְשִׁי: וְהִגִּישׁוֹ אֲדֹנָיו אֶל הָאֱלֹהִים וְהִגִּישׁוֹ אֶל הַדֶּלֶת אוֹ אֶל הַמְּזוּזָה וְרָצַעאֲדֹנָיו אֶת אָזְנוֹ בַּמַּרְצֵעַ וַעֲבָדוֹ לְעֹלָם: וְכִי יִמְכֹּר אִישׁ אֶת בִּתּוֹ לְאָמָה לֹא תֵצֵא כְּצֵאת הָעֲבָדִים: שמות.

טומאה ותועבה- הבדלה.

ההבדל בין אדם שאכל אוכל טמא לבין איש ששכב את זכר משכבי אשה, הוא:

שהאדם שאכל אוכל טמא, הוא טמא עד הערב, האיש שנשא את האוכל הטמא מכבס את בגדיו וטמא עד הערב. לאיש ששכב את זכר משכבי אשה, אין תשועה. דין מוות.

אין דין מוות לאיש שאכל אוכל טמא.  כך שאתה לא יכול לעשות השוואה בין איש שאכל אוכל טמא לאיש ששכב את זכר משכבי אשה. ומשכך אתה לא יכול לקרבן או להפיל את דין המוות שלך על איש שאכל  אוכל טמא.

צהוב- חלק ראשון.

וְרָאָה הַכֹּהֵן אֶת-הַנֶּגַע, וְהִנֵּה מַרְאֵהוּ עָמֹק מִן-הָעוֹר, וּבוֹ שֵׂעָר צָהֹב, דָּק–וְטִמֵּא אֹתוֹ הַכֹּהֵן נֶתֶק הוּא, צָרַעַת הָרֹאשׁ אוֹ הַזָּקָן הוּא.  וְכִי-יִרְאֶה הַכֹּהֵן אֶת-נֶגַע הַנֶּתֶק, וְהִנֵּה אֵין-מַרְאֵהוּ עָמֹק מִן-הָעוֹר, וְשֵׂעָר שָׁחֹר, אֵין בּוֹ–וְהִסְגִּיר הַכֹּהֵן אֶת-נֶגַע הַנֶּתֶק, שִׁבְעַת יָמִים.  וְרָאָה הַכֹּהֵן אֶת-הַנֶּגַע, בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי, וְהִנֵּה לֹא-פָשָׂה הַנֶּתֶק, וְלֹא-הָיָה בוֹ שֵׂעָר צָהֹב; וּמַרְאֵה הַנֶּתֶק, אֵין עָמֹק מִן-הָעוֹר. וְהִתְגַּלָּח–וְאֶת-הַנֶּתֶק, לֹא יְגַלֵּחַ; וְהִסְגִּיר הַכֹּהֵן אֶת-הַנֶּתֶק שִׁבְעַת יָמִים, שֵׁנִית. וְרָאָה הַכֹּהֵן אֶת-הַנֶּתֶק בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי, וְהִנֵּה לֹא-פָשָׂה הַנֶּתֶק בָּעוֹר, וּמַרְאֵהוּ, אֵינֶנּוּ עָמֹק מִן-הָעוֹר–וְטִהַר אֹתוֹ הַכֹּהֵן, וְכִבֶּס בְּגָדָיו וְטָהֵר. וְאִם-פָּשֹׂה יִפְשֶׂה הַנֶּתֶק, בָּעוֹר, אַחֲרֵי, טָהֳרָתוֹ. וְרָאָהוּ, הַכֹּהֵן, וְהִנֵּה פָּשָׂה הַנֶּתֶק, בָּעוֹר–לֹא-יְבַקֵּר הַכֹּהֵן לַשֵּׂעָר הַצָּהֹב, טָמֵא הוּא. ויקרא.

כתוב שער שחור שהפך לשער צהוב ולא צבע רקע אתר שהפך לצהוב, למקרה שחשבת שהפריצה לאתר והצהבתו תטמא אותי.

צהוב- חלק שני.

בשורה התחתונה ברור לכל שגם במשחק כדורגל בין רמה לסכנין, החבר’ה של סכנין הולכים מכות עם החבר’ה של רמה.. גם החבר’ה של מנצ’סטר הולכים מכות עם החבר’ה של ברצלונה והחבר’ה של ירושלים הלכו מכות עם החבר’ה של בלגיא.. (אני לא בטוחה שהקרב היה עם הבלגים, אך משהו באזור..), לכן כשהאוהדים הירושלמים הולכים מכות עם האוהדים מסכנין זה לא נכון לשתול מסבים שיסבו את המכות ל- ארוע פוליטי שיפיל אשמה על האוהדים מירושלים.

אותו הדבר עם אוהדי הקבוצה הירושלמית, אתה לא יכול להשליך עליהם אשמה באמצעות הצבע הצהוב.

אותו הדבר עם אוהדי הקבוצה הירושלמית, אתה לא יכול להשליך עליהם טומאה באמצעות הצבע הצהוב.

בתורה כתוב:

מתוך המקום הזה יחשוב מוטי אלון אם בורא עולם היה מציל אותו מהפרעונים, לנוכח ידיעתנו שעל פי דין תורה הדין של איש השוכב את זכר משכבי אשה הוא- דין מוות.

ברור לכולם שבסופו של יום צריכים כולנו לחשוב בשם מי כבש מוטי אלון את ירושלים והוציא ערבים מהאדמות שהם ישבו עליהם, בשם מי מוטי אלון וישיבתו מבקשים  להוציא מוסלמים מאדמות ה”שטחים”.

אותו הדבר נחשוב בעניינו של שמולי איציק, בשם מי הוא התישב גרש מוסלמים מאדמות TLV , בשם מי מבקש שמולי לכבוש את ירושלים בגאווה ולהיות מהמושלים של ירושלים השלמה.

בשם מי מבקש הפרלמנט של ביבי שיאשרו את ירושלים השלמה בשליטת פרלמנט שיושבים בו אישים השוכבים את זכר משכבי אשה.

אותו הדבר יחשוב בנימין נתניהו,

אם בורא עולם היה מציל אותו מהפרעונים וזאת לנוכח ידיעתנו שדין איש השוכב עם בעולת בעל הוא- דין מוות.

והאם הממזר ואם הממזר יכולים לשבת בסדר הפסח לנוכח ידיעתנו שממזר לא יבוא בבית יהוה, גם עשר דורות.

כלי טהור. 

להזכירכם – בנימין נתניהו שכב עם בעולת בעל. קדוש ישראל ויוצרו ציווה לבער את הרע/בנימין נתניהו מישראל.
בענין זה, בנימין נתניהו חטא לבורא עולם. ברור לך שרק בורא עולם יכול לחון אדם שחטא לו.
בשורה התחתונה,
אני טוענת שבנימין נתניהו הוא כלי טמא, לכן יש לכם בעיה עם מה שבנימין נתן לכם. אתה חייב להביא את המנחה והקורבן בכלי טהור.
חשוב לזכור שהכל לטובה.
אם היה מגיש להם כלי טהור, זאת היתה צרה גדולה יותר כמו שאומרים.
וְהֵבִיאוּ אֶת כָּל אֲחֵיכֶם מִכָּל הַגּוֹיִם מִנְחָה לַיהוָה בַּסּוּסִים וּבָרֶכֶב וּבַצַּבִּים וּבַפְּרָדִים וּבַכִּרְכָּרוֹת עַל הַר קָדְשִׁי יְרוּשָׁלִַם אָמַר יְהוָה כַּאֲשֶׁר יָבִיאוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַמִּנְחָה בִּכְלִי טָהוֹר בֵּית יְהוָה: ישעיהו.
עור ונפש.

לשון רבים- מצוה גם לנשים גם לגברים.

גם באיוב וגם בציווי הבורא בספר ויקרא יש קשר לעור ולנפש.

אפשר להבין שכתובת הקעקע יוצרת פגם בנפש.

הצרה של איש ואשה עם קעקוע היא שהם חתמו עורם. גם אם הם יעשו את פעולת העור בעד עור לפעולה אין ערך, יען כי אחרי הפעולה הם נשארים עם העור הפגום. צריך לחשוב על כך שגם הסרת הקעקוע יוצרת פגם בעור.

לידיעתך,

בעת שמקריבים קורבן, אסור שיהיה פגם בקורבן, הקורבן חיב להיות טהור ולא מום או פגם.

וְאִ֗ישׁ כִּֽי-יַקְרִ֤יב זֶֽבַח-שְׁלָמִים֙ לַֽיהֹוָ֔ה לְפַלֵּא-נֶ֨דֶר֙ א֣וֹ לִנְדָבָ֔ה בַּבָּקָ֖ר א֣וֹ בַצֹּ֑אן תָּמִ֤ים יִֽהְיֶה֙ לְרָצ֔וֹן כָּל-מ֖וּם לֹ֥א יִֽהְיֶה-בּֽוֹ: עַוֶּרֶת֩ א֨וֹ שָׁב֜וּר אֽוֹ-חָר֣וּץ אֽוֹ-יַבֶּ֗לֶת א֤וֹ גָרָב֙ א֣וֹ יַלֶּ֔פֶת לֹֽא-תַקְרִ֥יבוּ אֵ֖לֶּה לַֽיהוָֹ֑ה וְאִשֶּׁ֗ה לֹֽא-תִתְּנ֥וּ מֵהֶ֛ם עַל-הַמִּזְבֵּ֖חַ לַֽיהוָֹֽה: וְשׁ֥וֹר וָשֶׂ֖ה שָׂר֣וּעַ וְקָל֑וּט נְדָבָה֙ תַּֽעֲשֶׂ֣ה אֹת֔וֹ וּלְנֵ֖דֶר לֹ֥א יֵֽרָצֶֽה: וּמָע֤וּךְ וְכָתוּת֙ וְנָת֣וּק וְכָר֔וּת לֹ֥א תַקְרִ֖יבוּ לַֽיהוָֹ֑ה וּֽבְאַרְצְכֶ֖ם לֹ֥א תַֽעֲשֽׂוּ: וּמִיַּ֣ד בֶּן-נֵכָ֗ר לֹ֥א תַקְרִ֛יבוּ אֶת-לֶ֥חֶם אֱלֹֽהֵיכֶ֖ם מִכָּל-אֵ֑לֶּה כִּ֣י מָשְׁחָתָ֤ם בָּהֶם֙ מ֣וּם בָּ֔ם לֹ֥א יֵֽרָצ֖וּ לָכֶֽם: וַיְדַבֵּ֥ר יְהוָֹ֖ה אֶל-מֹשֶׁ֥ה לֵּאמֹֽר: ויקרא.אני טוענת שהיו אמהות ששלחו את ילדיהן ביום שרב לבית הספר עם סנדלים וגרביים יען כי בארצות נכר הן עשו זאת כדי שלא יקריבו את ילדיהן בעולם שממשיל צאן אדם לצאן בהמות, והן המשיכו לעשות זאת לאחר ההגעה לארץ כי הן חשבו שיש את הסכנה הזאת גם בארץ שהוריש בורא עולם לעם ישראל ולא לארופאים.

בכל מקרה, יש אנשים שישמחו שיש להם מום בארץ שממשילה את צאן האדם לצאן בהמות ומקריבה בני אדם לחטאת.

מום.

וּמִיַּ֣ד בֶּן-נֵכָ֗ר לֹ֥א תַקְרִ֛יבוּ אֶת-לֶ֥חֶם אֱלֹֽהֵיכֶ֖ם מִכָּל-אֵ֑לֶּה כִּ֣י מָשְׁחָתָ֤ם בָּהֶם֙ מ֣וּם בָּ֔ם לֹ֥א יֵֽרָצ֖וּ לָכֶֽם:

שדי תרומות מובנים- המשחטה של מאקי הסכינאי/השוחט.

לעתים מגרש עוני מקויים כמגרש לפעילות של נדיבים שאין להם תשועה.

אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה: תהלים.

בשדי תרומות נגעלו שאול ויהונתן.

גם בצבא יש שדי תרומות.

שקל הכסף.

וַיִּשְׁמַע אַבְרָהָם, אֶל-עֶפְרוֹן, וַיִּשְׁקֹל אַבְרָהָם לְעֶפְרֹן, אֶת-הַכֶּסֶף אֲשֶׁר דִּבֶּר בְּאָזְנֵי בְנֵי-חֵת–אַרְבַּע מֵאוֹת שֶׁקֶל כֶּסֶף, עֹבֵר לַסֹּחֵר. בראשית.

ברור לכל שמדובר במטבעות שעשויים מכסף שעברו לסוחר. אין ערך לשקילת שטר להערכת ערכו.

משמע שחייב להיות שיוויון  בין ערך החומר ממנו עשוי השטר העובר לסוחר לבין שוויו הכלכלי של השטר כדי שיהיה ניתן לעשות איתו פעולות העברה לסוחר.

ברור לכל ששקל הכסף צריך להיות כולו מכסף ולא לערב אותו עם ברזלים שאינם כסף, הוא חייב להיות כסף טהור כדי להיות שקל הכסף.

הוא גם לא יכול להיות שקל הקודש להקרבת קורבנות:

וְקָרְבָּנוֹ קַעֲרַת-כֶּסֶף אַחַת, שְׁלֹשִׁים וּמֵאָה מִשְׁקָלָהּ, מִזְרָק אֶחָד כֶּסֶף, שִׁבְעִים שֶׁקֶל בְּשֶׁקֶל הַקֹּדֶשׁ; שְׁנֵיהֶם מְלֵאִים, סֹלֶת בְּלוּלָה בַשֶּׁמֶן–לְמִנְחָה.

שמונה עשרה.

אִ֣ם הַכֹּהֵ֧ן הַמָּשִׁ֛יחַ יֶֽחֱטָ֖א לְאַשְׁמַ֣ת הָעָ֑ם…

וְאִ֨ם כָּל-עֲדַ֤ת יִשְׂרָאֵל֙ יִשְׁגּ֔וּ…

אֲשֶׁ֥ר נָשִׂ֖יא יֶֽחֱטָ֑א…

וְאִם-נֶ֧פֶשׁ אַחַ֛ת תֶּֽחֱטָ֥א..

בתורה יש הבדלה בענין חטאים על פי מי הוא החוטא, יש הבדל בין חטאי מנהיגים לבין חטאי העם, ישב הבדל בין חטאי העם לבין חטא של יחדים בעם. דין של מנהיג אינו דין של אדם שאינו מנהיג. אני חושבת מנהיג שאינו מוכן לקבל דין של מנהיג, לא יכול להיות מנהיג בישראל. מנהיג לא יכול לבקש להיות מנהיג מבלי לקבל דין המנהיג. ותזכרו שבורא עולם העניש את דוד ולא את המלאכים שהביאו לו את בת שבע. המנהיג הוא השולח, יכול להיות שאם דוד לא היה מנהיג, השליחים לא היו מסכימים להביא לו את בת שבע, יש כח למנהיג על בני אדם שאין לאדם שאינו מנהיג.

לכן,

מנהיג לא יכול להפיל את אשמותיו על אדם, איש, אשה, זכר נקבה, שאינם מנהיגים.

.כפורי נפש.

בענייני כיפורי נפש, המצווה היא שהתרומה היא שווה, העשיר לא ירבה והדל לא ימעיט. כולם שווים.

ברור לכל שכל רב יודע שיום כיפור וחגים ומועדים זה הזמן שלו ל”עשות כסף” לתפעול בית הכנסת ועשיית מצוות ומעשים טובים..

אני טוענת שהרב עושה טעות שהוא תוחם את סכום התרומה משקל עד אלפיים שקל. הכי נכון לבקש תרומה מבאי בית הכנסת מבלי לאמר סכום כסף. משמע לבקש תרומה , שכל איש יתן ככתוב בתורתנו הקדושה:-

אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ,

ברור לכולם שעני שמשתכר 5000 שקל ותורם 500 שקל נותן הרבה יותר מבחינת הלב מעשיר שמשתכר 100,000 שקל ותורם 10,000 שקל.. וזה גם ברור לעשיר.. כך שברור לכל שיש מצב שהעשיר ייתן 90,000 אלף שקל כדי שתרומתו תהיה שווה מבחינת הלב לתרומת העני. וכך הרב יעשה הרבה הרבה יותר כסף לעשיית מצוות ומעשים טובים ועדיין יתקיים השיוויון בין העני לעשיר. שזה כלל חשוב בתורה מבחינת כיפורים.

שלושים וארבע.

הוידוי של הטייקונים והפניית אצבע מאשימה כלפי BENJAMIN NETANYAHU, מייצרת על פי חוקי התורה את שעירותו לעזאזל של BENJAMIN NETANYAHU שלמעשה מנקה את ההון המצוי ברשות הבעלים השולטים ההון ש- BEN NITAY נתן להם בדרך חטא. שעירותו לעזאזל של NETANYAHU למעשה לא טובה ופוגעת בעם היהודי והגר התושב עמנו, כי שעירותו לעזאזל של NETANYAHU תנקה את הכסף שנעשק מהעם היהודי והגר התושב עמנו, לכן ההפגנות והדרישה להוריד את NETANYAHU מאשרות את ניקוי חטאי הבעלים השולטים על ההון שנעשק מהעם היהודי והגר התושב עימנו. NETANYAHU הוא עזיז.. בשורה התחתונה האדם שנתן ל- NETANYAHU צריך להתוודות מה NETANYAHU נתן לו.. עד שלא תתוודה מה NETANYAHU נתן לך, הווידוי הוא רק של NETANYAHU.  אם מילצ’ין לא יתוודה ויאמר מה נתניהו נתן לו תמורת הסיגרים או המשקאות, שעיר לעזאזל, לא יועיל לו ולכל אדם שנתן לבנימין שוחד ובנימין נתן לו בתמורה לשוחד. אותו הדבר במקרה HAMBURGER וחבורת רם כספי ורני רהב שקנו מאולמרט ציורים של עליזה, אך לא התוודו מה נתן להם אולמרט.

.

Copyright © 2021 . All rights reserved.